TEATRUL MUNICIPAL

David Mamet (n. 1947) este un dramaturg, eseist, scenarist și regizor de film american, laureat al premiului Pulitzer pentru piesa Glengarry Glen Ross (1984) și nominalizat de două ori la premiile Oscar, pentru scenariile filmelor The Verdict (1982) și Wag the Dog (1997). De asemenea, este autorul scenariilor unor filme celebre, cum ar fi: Poștașul sună întotdeauna de două ori (1981), Incoruptibilii (1987), Hoffa (1992), Ronin (1998) și Hannibal ( 2001). Printre piesele sale de teatru se numără: Lakeboat (1970), The Duck Variations (1972), American Buffalo (1975), A Life in the Theatre (1977), Edmond (1982), Oleanna (1992), Faustus (2004,) The Anarchist (2012). “Vorbirea Mamet” este denumirea dată stilului în care scenaristul-dramaturg își concepe dialogurile, într-un limbaj brutal și colocvial, personajele vorbind mai multe deodată, întrerupându-se între ele și lăsându-și replicile adesea neterminate.

Andrei Dinu s-a născut pe 12 octombrie 1988 în Baia Mare. Este absolvent al Facultatii de Teatru si Televiziune, Cluj-Napoca, secția actorie (promoția 2010) și în prezent este masterand în ultimul an al secției regie teatru din cadrul aceleiași facultăți. Începând cu anul 2010 este actor al Teatrului Municipal Baia Mare. A lucrat cu regizorii Victor Ioan Frunză, Marcel Țop, Horia Suru, Gelu Badea, Sorin Militaru, Mihaela Panainte, Kincses Elemer etc. În scurta sa carieră de până acum a câștigat Premiul pentru cel mai bun tânăr actor pentru rolurile din spectacolul Butoiul cu praf si pulbere, regia Marcel Țop, în cadrul Festivalului Internațional de Teatru Atelier (2012), Premiul pentru cel mai bun actor pentru rolurile din spectacolul Plex, regia: Andrei Dinu si Andrei Stan, o producție a Teatrului Independent Artscape Baia Mare, în cadrul Festivalului Internațional de Teatru Atelier (2016), și Premiul pentru Dramaturgie pentru spectacolul Plex, în cadrul Festivalului Maratonul Teatrului Independent – Bucharest Fringe (2016). Din anul 2013 este coordonatorul trupei de teatru de amatori PAR RIS din Baia Mare. EDMOND reprezintă debutul său ca regizor într-un teatru profesionist de repertoriu.

”Nemulțumit de ceea ce se întâmplă cu viața lui, Edmond decide să o ia de la capăt. La tentațiile străzii, răspunde brutal, cu tăișul ascuțit al lamei, din disperare, neînțelegere, frică. În odiseea lui dureroasă, acesta acumulează trăiri și senzații, traversând bordeluri și cluburi de noapte, în care întâlnirile cu ceilalți sunt frustrante și alienante. Într-o lume plină de „morți”, a fi viu e aspirația obsesivă a protagonistului.
Un mecanism cinic al destructurării individului, care se lovește de zidurile celorlalți, într-un limbaj penetrant, pe alocuri incomod, ilustrând felii din viața în care trebuie să plătești cu libertatea pentru a putea fi părtaș la bucuriile ei. De fiecare dată când este doborât, Edmond se reîncarcă și o ia de la capăt. Chiar și în închisoare îi mai rămâne o urmă cinică de visare. Speranță?”
Ana Liliana Ilea

(12)




Comments are Closed